Thursday

star

nite

When mother nature doing what she does best

Lake Tekapo,
Mackenzie Country,
South Canterbury,
New Zealand

Saturday

Flower?

flower

sunday morning and clear sky. perfect

Caroline Bay,
Timaru,
South Canterbury,
New Zealand

Friday

Sunset

Align Centersunset

prefer to remain silent but that doesn't mean I agree, and that doesn't mean I don't know anything. cheers mate!

Sunset from my place.


Queenstown,
Otago,
New Zealand

Wednesday

Old Jetty

empty jetty

Old jetty, snowy mountain and cloudy day.

Glenorchy,
Otago,
New Zealand

Tuesday

Wednesday

Wednesday

Poskad. Tapi Ntah Sampai Ke Tidok.

poskad

Dear love,


It will be a moment to remember if you were here with me.

love & hug,
Darab Dua.


Peh, sedak juga kalu gua betul dapat tulis macam ni. Tapi masalah dia love gua nya entah kemana. Kena cari 1 dulu, baru buleh buat macam ni. heh!


Milford Sound,
Fiorland National Park,
Southland,
New Zealand.
Oktober 2010

Berlari Sendiri

berlari sendiri

Kadang² kita berlari ni tak ada tujuan. Selagi ada nafas selagi itu kita berlari. Bukan untuk kepuasan orang lain, bukan untuk melihat sesiapa tersenyum. Tapi sekadar ingin kepuasan dalam diri selagi kudrat masih utuh.

Peh, lain macam pula bunyi kapsi gambau gua kali ni. Tapi apahal pun gua nak kabor, itu jam memang gua macam 'off belen' juga. Nasib baik kasut yang dikenakan sesuai dengan aktiviti. heh!


Aoraki Mount Cook,
Meckenize,
Cantebury,
New Zealand
Oktober 2010

Rumah Api

Bukan orang saja nak rumah. Api pun nak juga rumah. keh keh keh!Lokasi dia dekat Perth. Tapi bukan yang femes rumah api dekat Cape Leewuin. Bagi yang tak mampu pergi kat situ macam gua nih, lu orang buleh pergi sini. Lokasi secara halusnya ialah dekat pekan Fremantle. Memang tak cuntek macam yang kat Cape Leeuwin tu, tapi buleh la buat hilang kempunan nak pegi yang tu. heh!

negara kangaru
Oktober 2009

Monday

Yang Memang Tak Runcit. Dia Punya Debor, Macam Nak Muntah Keluar Jantung. Peh!

Ini jam gua punya `pis` tu tak berapa nak eklas dah. Body duduk cenderung ke debor saja. Tapi sebab ramai makwe makwe antarabangsa yang tengah memerhati, jadi gua tiada pilihan, kena senyum jugak. Ikut hati memang gua nak menangis. Brader Richard belakang gua tu kemain lagi bersungguh sungguh dia punya 'pis'. Lu tak terjun tak pe la woiii!!


Gua tak buleh nak cerita banyak, tapi perkara perkara macam ni la buat kita kena tulis wasiat dulu sebelum terjun. Cilakak! ini jam gua tak ingat apa dah. tapi tangan mesti 'pis'. keh keh keh!


Kawarau bridge,
Queenstown,
New Zealand.

Sunday

Drebar Drebar Yang Ada Skill Macam Ni Bukan Senang Nak Cari

Walaupun dia negara orang putih, kadang kadang sudut kemajuan ni tak berapa mari sangat. Sampai nak pergi membeli belah pun lu orang kena merentas padang pasir. Peh! lain macam dia punya liku. Silap hari kena libas dengan ribut pasir. Gua tengok banyak juga yang jenis bebal keras hati tak nak naik bas. Pekdah dia, tinggal tulang la. Mati kelaparan mungkin, atau disambar haiwan liar. Membeli belahnya entah kemana. heh!

negara kangaru,
Oktober 2009

Saturday

Malam Yang Dingin Dingin Ais


Malam gelap penuh bintang. Ini betul punya gambau. Gigih juga gua keluar malam malam buta pada suhu 2°c - 3°c. Ntah mende akal gua itu jam. heh!

The Church of the Good Shepher,
Lake Tekapo,
Meckenize,
Canterbury,
New Zealand

Thursday

Angin Petang

kadang kadang angin kat tempat gua tinggal ni lain macam dia punya bertiup kuat lain macam. Silap haribulan gua buleh off belen. heh!

Saturday

1 Syawal 1431


Perjalanan nak pergi sembahyang raya ni kadang kadang bukan mudah. Banyak likunya. Tapi apahal pun kena sembahyang, kasi spirit raya menaik. keh keh keh! Selamat hari raya Aidilfitri dari gua

Meckanize,
New Zealand

Monday

Pesen Putih


Gua petik gambau ni semasa dalam perjalanan ke sebuah tasik untuk menikmati permandangan. Walaupun dia punya sejuk memang champion, tapi gua tetap gigih untuk pergi. Ini jam spirit salju memang menebal dalam diri, salju tutup jalan pun gua tebas. Apahal pun gua tengok gambar ni macam dalam mimpi pun ada. Tapi apa kes ada seorang sahabat gua kabor macam dalam surga. Cilakak! Ada saja akal tahyul

27 Jun 2010
Highway 8,
Meckanize,
New Zealand.

Saturday

7.4


Gempa bumi brader. Pertama kali gua merasa gempa bumi. Dia punya ukuran pula 7.4. Gua dengar 7.4 ni bukan runcit² dah. Silap dapat rumah jenis kontraktor nak pergi haji cepat yang buat, memang tragis. Contohnya macam di atas, pesen ikat bata pakai simen yang banyak ke nisbah air paip. Pakai pula air paip curi. Peh! memang tak solid. Mangsanya, kereta buatan nasional. keh keh keh! Beberapa langkah saja dari tempat gua menginap.

04 September 2010,
Christchurch City,
New Zealand

Monday

Lembu Atas Pokok


Banyak juga cerita dongeng gua dengar pasal lembu atas pokok ni. Salah satunya adalah, pada suatu pagi lebih kurang 70 tahun dahulu, pemilik lembu ini nak perah t*t*k dia sebab nak dapatkan susu untuk di minum pada waktu pagi. Tapi lembu ni pesen kedekut, lantas dia melarikan diri dan menyorok di atas pokok. Apa yang berlaku ialah, dia takut nak turun lalu mati di atas pokok tersebut. Ini cerita ringkas gua kasi. Detail kalu, ada rezeki kita sembang dekat belog menulis.

24 Mac 2010
Melbourne,
Australia.

Sunday

Drift


Jangan buat bergurau, tepi tu gaung berketinggian 1600 meter lebih. Jatuh kalu, lu orang sendiri kira lah. Tapi memandu dalam kondisi jalan pesen ni sejauh lebih kurang 10 kilometer amat mendebarkan. sumpah gua tak bergurau!

27 Julai 2010
Menuruni "Mount Hutt Skifield"
Methven,
New Zealand


Saturday

Bukan Binatang Peliharaan. Tapi Jinak dia, Peh! Mengalahkan Kucing. heh!


Ini jam gua memang terkejut sebab binatang tu punya la kucar kacir minta belas kasihan dari gua. Gua dah kabor "rileks, gua belanja lu orang makan punya hari ni."

Juga ibadah yang sepatutnya tidak solo tetapi menjadi solo secara turbo.


26 Oktober 2009
Caversham Wildlife Park,
Perth,
Western Australia

Padang Pasir

Solo yang tak sepatutnya solo

28 Oktober 2009
Pinnacle Desert,
Perth,
Western Australia.